راه های افزایش انرژی در هنگام ماساژ

وقتیکه تمام روز کار می کنید بهترین غذاها, نوشیدنی ها و مکمل ها را به عنوان پاداش به خود بدهید تا انرژی خود را از دست ندهید. در این مقاله که توسط گروه تخصصی ماساژ تارا اسپا تهیه شده است با راه های افزایش انرژی در هنگام ماساژ بیشتر آشنا میشویم.

همه ما این روزها را تجربه کرده ایم. روزهایی که ممکن است شب گذشته خوب نخوابیده باشیم یا روزهایی که در تمام طول روز جلسات ماساژ داشته ایم و حس می کنیم که ممکن است همین الان در کنار مشتری از شدت خستگی خوابمان ببرد.

گاهی اوقات آنقدر سرگرم مراقبت از دیگران هستیم که خودمان را به کلی فراموش می کنیم. همه ما به عنوان متخصصین ماساژ باید سعی در داشتن سبک زندگی سالم داشته باشیم. باید سعی کنیم که با دادن پاداش به خودمان در تمام طول روز پر انرژی باشیم.

بر اساس برآوردها, انجام یک ماساژ 60 دقیقه ای حدود 250 تا 400 کالری می سوزاند. پس در نتیجه اگر به حد کافی غذا نخورده باشیم و استراحت نکرده باشیم, بعد از دادن اولین ماساژ احساس خستگی و بد خلقی خواهیم کرد. در حقیقت در هنگام کار نباید وعده های غذایی بزرگ بخوریم چراکه در این صورت احساس نفخ و سنگینی می کنیم. بنابراین باید بین هر مشتری وعده های غذایی کوچک و مقوی استفاده کنیم تا انرژی لازم برای کار در طول روز را به دست آوریم.

مقاله پییشنهادی : ماساژ با عسل

7 میان وعده ایده آل برای مصرف بین مشتریان

1. میوه ها:

میوه ها منبغ غنی از کربوهیدرات هستند که خیلی سریع به ما انرژی می دهند. میوه ها همچنین دارای فیبر هستند که به ما کمک می کنند تا احساس گرسنگی نکنیم.

2. مغز ها:

پروتئن موجود در مغز ها به ما کمک می کند تا برای مدتی طولانی دوام بیاوریم, و انرژی خود را ذخیره کنیم. مغز ها همچنین شامل منیزیم می شوند که برای سلامت ماهیچه ها مفید است.

3. غلات کامل:

هضم کربوهیدرات های کامل بیشتر از هضم شکر های ساده زمان می برد. نان گندم کامل, شیرینی های کراکر و حتی بلغور جو دوسر با دادن انرژی لازم به ما,حس سیری را برای ما به ارمغان می آورند.

4. موز:

منبع غنی کربوهیدرات و فیبر هستند. موزها همچنین شامل میزان زیادی پتاسیم هستند. پتاسیم به همراه منیزیم به سلامت ماهیچه ها کمک می کند.

5. پروتئین ها:

یکی دیگر از غذاهای پیشنهادی پروتئین های با کیفیت هستند که شامل ترکیبی از کربوهیدرات هاست. که با دادن سریع پروتئن و انرژی به بدن کمک می کند تا در طول روز پر انرژی باشیم.

6. اسموتی ها:

اسموتی ماست و میوه با دادن کربوهیدرات و مقداری پروتئین به بدن انرژی لازم در طول روز را فراهم می کند. به اسموتی خود مکمل_که یک غذای کامل است_اضافه کنید. مثلا می توانید پودر پروتئین اضافه کنید. با اینکار از رسیدن ویتامین به بدن خود مطمعن می شوید و در طول جلسات درمانی نیروی خود را از دست نمی دهید. می توانید شکلات انرژی زا را نیز امتحان کنید. یک پیمانه به آب یا شیر بسته به ذائقه خود اضافه کنید, هم بزنید و بنوشید. این یک میان وعده, ساده, خوشمزه و سالم است.
7. آب:

وقتیکه آب بدن خود را از دست می دهید طبیعی است که احساس خستگی, گیجی و بیحالی کنید.گاهی اوقات فراموش می کنیم که ماساژ دادن نیز یک کار است و همانطور که در باشگاه باید به بدن خود آبرسانی کنیم, در هنگام ماساژ درمانی نیز باید آب کافی به بدن برسانیم.

افزایش انرژی در هنگام ماساژ

غذاهایی که باید از خوردن آنها اجتناب کنیم

وقتیکه در محل کار احساس می کنیم بریده ایم و دیگر نمی توانیم ادامه دهیم علاوه بر آشنایی با خوراکی ها مفید باید بدانیم که از خوردن چه چیز هایی باید اجتناب کنیم. باید از خوردن غذاهای پرچربی و پر شکر و همچنین غذاهای فرآوری شده خود داری کنیم.

این غذاها خیلی سریع به بدن انرژی می رسانند و این انرژی ناگهان تحلیل می رود. آبنیات ها, چیپس های سیب زمینی و دیگر غذاهای ارزان و کم کیفیت ممکن است در ابتدا به شما انرژی دهند ولی در اواسط کار ناگهان به شدت احساس خستگی خواهید کرد.
نوشیدنی های پر کافئین نیز در ابتدا به شما انرژی می دهد اما ناگهان انرژی شما تحلیل می رود. یک فنجان قهوه معمولی حدود 100 میلی گرم کافئین دارد و 8 انس فنجان قهوه فوری حدود 200 میلی گرم کافئین دارد.

پیشنهاد میشود که روزانه بیش از 400 میلی گرم یا 4 فنجان قهوه فوری مصرف نکنید. یک وعده نوشیدنی انرژی زا حدود 242 میلی گرم کافئین دارد که این میزان 2 2\1 قهوه فوری است. بعلاوه بیشتر نوشیدنی های انرژی زا شامل مقادیر زیاد شکر هستند که در ابتدا به شما انرژی می دهند اما بعد از مدت کوتاهی احساس خستگی و ضعف خواهید کرد.

یک راهکار سالم دیگر برای افزایش انرژی در هنگام ماساژ

افزایش دهنده انرژی با روش قبل متفاوت است. این روش به شکل ترکیب مواد است و شامل موارد زیر می شود:

مقداری کافئین(حدود 75 میلی گرم) ,تمامی ویتامین های گروه ب, ویتامین سی, آمینو اسیدها ,گیاهان دارویی و مواد غذایی که خیلی سریع به شما انرژی پایدار می دهند و خلق و خوی شمارا خوب می کنند.این افزایش دهنده های انرژی هیچ گونه مواد افزودنی و شیرین کننده مصنوعی ندارند.

به جای دریافت انرژی خالی یا تهی از هله هوله ها, نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه ها, از تقویت کننده های انرژی استفاده کنید.این تقویت کننده ها انرژی لازم شما برای کل روز را فراهم می کنند.
ماساژ درمانی یک کار محسوب می شود و برای انجام این کار به انرژی نیاز داریم. واقعیت تلخ در مورد ماساژ این است که در زمان ماساژ نسبت به دیگر روزها به انرژی بیشتری نیاز داریم. برای انجام این کار باید انرژی خود را با خواب کافی, غذای کافی و انجام تمرینات ورزشی منظم بهینه سازیم. انتخاب وعده های غذایی کوچک و با کیفیت به شما کمک می کند تا انرژی لازم برای کمک به دیگران را به دست آورید.