• لایه ای از روغن صورت را بزنید. روغن به شما کمک می کند تا انگشتان خود را به راحتی بر روی صورت خود بکشید، و از کشیده شدن پوست خود جلوگیری کنید. روغن معطر می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و ویژگی های استرس زا بودن ماساژ را افزایش دهد. یک لایه سبک را طبق راهنمای زیر بزنید:

برای پوست خشک: از روغن نارگیل یا آرگان استفاده کنید. در نظر بگیرید اضافه کردن 2 تا 3 قطره اسانس اسطوخدوس بهتر است.

پوست معمولی: روغن بادام یا جوجوبا. اضافه کردن 2 تا 3 قطره اسانس اسطوخدوس بهتر است.

برای پوست چرب: روغن جوجوبا یا مرطوب کننده مورد علاقه خود. اضافه کردن 2 تا 3 قطره اسانس اسطوخدوس بهتر است.

  • ماساژ زیر گوش همراه با فک . تنش اغلب در ناحیه فک و گردن ایجاد می شود و ماساژ در اینجا به کاهش تنش عضلات کمک می کند. با استفاده از راهنما، با انگشتان دست خود منطقه را به مدت یک دقیقه با حرکت دایره ای ماساژ دهید.

از دایره های وسیع استفاده کنید، از زیر گوش خود، پایین به سمت گلو وبه سمت بالا خط فک خود را ماساژ دهید.

در مناطقی که عضلات احساس تنگی می کنند، محکم تر فشار دهید.

  • ماساژ دو طرف چهره. با استفاده از یک حرکت بزرگ دایره ای، در اطرف فک، در گوشه های دهان خود، در کنار بینی خود، بالای استخوان گونه گونه های خود را ماساژ دهید. چشمانتان را ببندید و روی حرکت آرام از دستانتان روی صورتتان تمرکز کنید.
  • ماساژ گیجگاه و پیشانی. تنش در این ناحیه اغلب منجر به سردرد می شود، بنابراین زمان بیشتری را در اینجا صرف کنید. با استفاده از حرکت نشان داده شده در فیلم برای هر دو سمت گیجگاه خود را در یک زمان ماساژ دهید. به تدریج به سمت وسط پیشانی پیش بروید، سپس به طرفین برگردید. یک دقیقه ادامه دهید.
  • ماساژ چشم . انگشتان دست خود را بر روی قوس پیشانی خود قرار دهید. آنها را در اطراف گوشه های خارج از چشم های خود قرار داده، آنها را به آرامی به سمت زیر چشمان خود حرکت دهید و انگشتان خود را در گوشه های چشم خود ببرید و تا کنار بینی و در کنار خطوط ابرو خود ادامه دهید.

پس از یک روز طولانی ماساژ در قسمت از خسته شدن به چشمانتان جلوگیری خواهد کرد.

در صورت لزوم از روغن اضافی استفاده کنید تا از کشیده شدن پوست ظریف اطراف چشم جلوگیری شود.

  • ماساژ بینی . اگر تنش سینوسی دارید، ماساژ بینی برای رفع آن کمک خواهد کرد. به آرامی منطقه بالای بینی خود را نیشگون بگیرید. انگشتان دست خود را به سمت سوراخهای بینی خود بکشید. این حرکت را برای یک دقیقه تکرار کنید.
  • با تکمیل دوباره هر منطقه یک بار دیگر ماساژ را پایان دهید. به آرامی ماساژ هر بخش از چهره خود را دوباره پایان دهید. در پایان، شما باید آرام و آسوده خواهید شد.