ماساژ درمانگر ها هنگام ماساژ درمانی، کار زیادی از دستان خود می کشند و به همین دلیل بروز آسیب در دست ها زیاد می شود. به منظور محافظت از دست ها در حین کار و ادامه کار ماساژ درمانی برای سال های متوالی ما 6 راه حل را به شما توصیه می کنیم.

ما به عنوان ماساژ درمانگر این موضوع  را که در حین کار دست های  ما دچار درد و آسیب می شود را به راحتی قبول نمی کنیم. اما در نهایت باید به دنبال راه هایی برای جلوگیری از این آسیب ها باشیم.

امروزه برای اینکه مشتریان بیشتری داشته باشیم، باید زیاد کار کنیم. تاثیرات اقتصادی و میل طبیعی ما برای کمک به  دیگران، باعث می شود تا بیشتر و بیشتر کار کنیم و همین کار برای بدن ما عوارضی را به همراه خواهد داشت.

بر اساس برآورد کتاب راهنمای نهایی در سال 1992 ، حدود 80% از کسانیکه حرفه ی ماساژ درمانی را رها کرده اند به دلیل تنش و آسیب ماهیچه ها دچار سستی و کاهش توان شده اند. امروزه ماساژ درمانگر حتی باید بیشتر از قبل کار کنند.

این اضافه کاری ها منجر به مشکلات فراوانی از جمله احساس درد در شصت، آسیب های ناشی از استرس مکرر، سنددروم مجرای مچ دستی و سندروم خروجی قفسه سینه می شود. همه این علائم ممکن است در کارمندانی که ساعت ها پشت کامپیوتر می نشینند نیز رخ دهد و راه حل موجود برای این کارمندان نیز شبیه به راه حل های موجود برای ماساژ درمانگر هاست.

 

 

6 راه حل موجود برای حل مشکل درد و کشیدگی مچ و دست ها:

  1. فرم بدن: آگاهی و استفاده از فرم درست بدن به ادامه شغل و حرفه ما کمک می کند. ما میتوانیم برای دسترسی درست به بیمار تخت ماساژ را تنظیم کنیم. تنظیم سه تا پنج سانتی متر کمتر یا بیشتر می تواند تاثیر زیادی روی فشار وارد شده و میزان در دو جراحات وارد شده به مفاصل ما داشته باشد. به همین دلیل امروزه استفاده از تخت های هیدرولیک بسیار رایج شده است. تخت های هیدرولیک این امکان را فراهم می کنند تا حتی زمانیکه بیمار روی تخت دراز کشیده است بتوانیم تخت را تنظیم کنیم. فرم بدنی همچنین به “روی هم قرار دادن مفاصل” نیز مربوط می شود. به این معنی که برای کاهش فشار وارد شده روی شصت وانگشتان می توانیم از روش دست روی دست استفاده کنیم و در نهایت برای ایجاد فشار توسط دست ها و آرنج می توانیم از ابزارهایی مثل سنگ ها، کمپرس های گرم و ابزار های نقاط ماشه ای استفاده کنیم.
  2. کشش: کشش شانه ها، گردن، سینه و بازورها به حفط دست ها و و مچ ها برای ادامه کار کمک می کند.برای ایجاد یک کشش مناسب در جلو بازوها باید دست ها را به صورت صاف قرار داده، طوریکه آرنج قفل شود و و با دست راست کف دست چپ را گرفته و به طرف داخل بکشیم و این حرکت را تا زمانی که به دست ها فشار وارد نشود انجام می دهیم. حالا همین حرکت را روی دست مقابل نیز انجام می دهیم. انجام این حرکت قبل و بعد از ماساژ باعث انعطاف پذیری ماهیچه های بازو می شود.
  3. از ایجاد جراحات مکرر ناشی از فشار جلوگیری کنید: هر جلسه حرکات ماساژ را تغییر دهید. در زمان ماساژ برای اینکه به دستان خود استراحت دهید، ماساژ را در دوناحیه متفاوت انجام دهید. در بیرون از اتاق ماساژ از انجام حرکات تکراری خودداری کنید. اگر در اتاق ماساژ،دست ها و مچ شما اذیت می شوند، از انجام کارهایی که مربوط به بافندگی می شوند خودداری کنید.
  4. استراحت کنید: به برنامه کاری خود نگاهی بیاندازید و خود را خیلی خسته نکنید. زمانیکه وارد فصل شلوغ کاری می شوید، مطمئن شوید که با حجم کاری جدید خو گرفته اید. در تمرینات مربوط به تناسب اندام باید حجم کار خود تا بیش از 10% در هفته افزایش دهیم.اما 5% یک حالت عادی به نظر می رسد.ما به عنوان ماساژ درمانگر نباید در طول یک هفته حجم کاری خود را ناگهان افزایش دهیم. این افزایش ناگهانی در حجم کار باعث ایجاد فشار و در نهایت بروز سفتی، رگ به رگ شدن و جراحت می شود.
  5. استراحت های کوتاه داشته باشید: در طول روز زمانی را استراحت کنید تا دست ها و مچ شما بتوانند کمی استراحت کنند. بعد از هر سه یا چهار مشتری به مدت30 دقیقه استراحت کنید. اگر در این بین کار جانبی نیز انجام می دهیم، همین کار نیز نوعی استراحت محسوب می شود.

6.. به خاطر خودتان هم که شده از انجام ماساژ های خیلی عمیق خودداری کنید: شاید مشتری تقاضای ماساژ عمیق داشته باشد، اما با این کار فقط به خودتان آسیب می زنید و در نهایت شغل خود را از دست خواهید داد.قبل از کمک به دیگران باید از خود مراقبت کنید. شاید مشتری از شما تقاضای فشار بیشتر را داشته باشد و شما بتوانید این کار را انجام دهید اما باید به یاد داشته باشید که این کار فقط به خودتان آسیب می زند. با گفتن نه به بیمار لطف بزرگی به خودتان می کنید. گاهی اوقات مدیران از ماساژ درمانگر ها می خواهند تا بنا به درخواست مشتری از ماساژ عمیق استفاده کنند. در این صورت ماساژ درمانگر ها نیز باید تا زمانیکه به خودشان فشار وارد نمی شود از ماساژ عمیق استفاده کنند و خدمات مورد نیاز مشتری را به آنها ارائه دهند.

ارائه خدمات بدنسازی می تواند رضایت مشتری را جلب کند اما این کار نیازمند قدرت بدنی بالاست. نباید با انجام بیش از حد کار،خود و مشتری را در معرض خطر قرار دهید.استفاده از فرم درست بدنی،حرکات کششی و استراحت کافی و آگاهی از اینکه چه حرکاتی برای شما راحت است و چه حرکاتی شما را اذیت می کند، می توانید از خودتان برای سالیان سال محافظت کنید.